fredag 27 september 2013

En alldeles vanlig septembermorgon!


Regnrusk och blåst.
En typisk höstdag. 
Utrustad med mina blommiga gummistövlar trotsar jag och Bosse vädret.

Vi får frisk luft i överflöd i blåsten.
Laddad med syre sätter jag mig vid min dagsljuslampa och lapar ljus.
Det blir en bra början på dagen.

Nu sitter jag med en het kopp Earl grey bredvid mig.
Jag känner mig priviligerad som har mitt varma och torra hem.
Jämte mig ligger Bosse.



Han vet att den sista biten av smörgåsen är hans.
Han glor inte på mig eller smörgåsen.
Han är diskret men har superkoll.
Det kan väl inte kallas att tigga?

En sak som är befriande dagar som denna är att jag känner...
Mindre krav på mig själv.

Jag önskar alla en riktigt skön septemberdag.
Heta sommardagar är det lätt att längta efter svalka och frisk luft.
Dagens väder uppfyller alla kriterier.
Önskan är uppfylld!

Kram!
Zinnia


2 kommentarer:

En rosa fluga sa...

TACK för dina fina ord hos mig !
Tack till din mamma också ,-)
Jag tror min morfar valt att stanna hos oss om han hade haft en liten vän vid sin sida.
SÅ söt Bosse är när han vilar med huvudet på kudden ,-))
Din blogg, ord med bilder gör mig så glad, det har jag sagt så många gånger, men varenda gång jag kikar in, får jag en glädjekick ,-)))
Så gulligt när Bosse väntar på sin bit av smörgåsen ,.)))
Mina gummistövlar har spruckit både här och där, men annars är det mysigt med stövlar på fötterna och ge sig ut på prommis, speciellt med små fyrbenta ,-)
Jag börjar njuta av The mer och mer, du beskriver det så härligt med dina thestunder, ska se om jag hittar lakrits och hallon thet idag.
Önskar er en riktigt härlig Helg!
STOR KRAM Primrose ,-)

En rosa fluga sa...

Kan ju inte gå tillbaka och läsa för då försvinner allt medans jag skriver.
Ett hem, det tänker jag också på, hur lycklig och tacksam jag är över att ha ett hem, att låsa om sig, värma sig, vara skyddad.
Det finns så många som saknar hem. och det borde inte få förekomma, alla borde ha ett eget hem!
KRAM igen Primrose ,-)